czwartek, 17 stycznia 2019

Disney tag


Zainspirowana filmikiem u Disney Lady, przeprowadzam tag u siebie. Założeniem jej autorskiego tagu jest odpowiadanie na pytania, biorąc pod uwagę jedynie produkcje Disneya do 1988 roku, ponieważ był to ostatni rok ery. Na erach się nie znam, ale znalazłam taki prosty obrazek wyjaśniający o co chodzi, plus Kate wyjaśnia te ery w swoim filmiku.


Wszystkie produkcje i animacje, z których mogę korzystać, znalazłam na wikipedii, ale wstawię listę poniżej, bo będzie łatwiej, niż szukać, czemu nie wspomniałam o czymś/kimś. Oczywiście, więcej widziałam produkcji po roku 1988, ale coś tam z tych starszych widziałam, więc jestem w stanie odpowiedzieć na pytania.
Oczywiście wszystkie odpowiedzi na pytania to tylko moja opinia, nie osądzam i nie krytykuję nikogo, kto twierdzi inaczej niż ja ;)

Animacje:

Seria o Kubusiu Puchatku:

Pytania:
1. Ulubiona animacja?
Zakochany Kundel - najbardziej zapamiętałam tę bajkę jak byłam mała, bardzo lubiłam filmy o zwierzętach, bardziej niż o księżniczkach.

2. Najgorsza animacja?
Pinokio - nie chodzi o to, że jest zła, po prostu jak byłam mała to bardzo się bałam tej bajki, przerażała mnie, nie oglądałam jej ponownie jak byłam starsza. Za dużo złych wspomnień strachu (najbardziej z parku rozrywki i brzucha wieloryba)

3. Ulubiony film aktorski?
Nie wierzcie bliźniaczkom - wspominam jako super kino familijne

4. Najgorszy film aktorski?
Nie oglądałam więcej filmów aktorskich z tych lat, więc nic nie wybiorę.

5. Który film najbardziej zasługuje na remake?
Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków - jest to najstarsza animacja Disneya, kreska już widać, że bardzo stara, dubbing przedawniony. Zobaczyć tę bajkę w nowych barwach, odświeżonych kreskach i bardziej współczesnym dubbingu byłoby super doświadczeniem.

6. Którego filmu chciałabyś sequel?
Alicja w Krainie Czarów - skoro powstały dwie części filmowej Alicji z Deppem, to czemu nie zrobić takiej animacji?

7. Który film najbardziej zasługuje na redubbing?
Robin Hood - też brzmi staro, bo takie czasy.

8. Najbardziej niedoceniany film?
Fantazja - chyba mało kto widział, prawda? Warto zobaczyć coś tak niesamowitego, feerię barw i to zwariowane coś, co zachodzi podczas całej produkcji. I muzyka, kolory, głosy, tego się nie zapomina tak szybko.

9. Najmroczniejsza animacja?
Dzielny mały Toster - jak ja się tego bałam! Przeraża mnie nadal widok chodzących i gadających sprzętów RTV AGD. Najbardziej utkwiła mi w pamięci scena na jakimś złomowisku. Dosłownie chciałam się popłakać i nadal powraca mi w snach ta scena - miażdżenie w jakiś zgniatarkach. Jak mówiłam, bajki ze zwierzątkami są najlepsze.

10. Ulubiony sequel?
Zakochany kundel 2 - naprawdę mi się podobał, miał sens, już był bardzo przyzwoicie narysowany i pokazywał to, co dla mnie jest bardzo ważne w życiu - relacje z rodzicami.

11. Ulubiony remake?
Księga Dżungli (nie Netflixowa) - efekty specjalne w tych czasach są tak świetne, że genialnie oddają zwierzęta. To trudne, zwłaszcza, jak w filmie występuje tylko jeden aktor - dziecko - a reszta to technologia komputerowa. Plus dubbing - miód dla uszu.

12. Ulubiony odcinek Silly Symphony?
Nie za bardzo kojarzę, więc nie będę zmyślać odpowiedzi.

13. Ulubiony odcinek starych kreskówek z Myszką Mickey?
Nie wiem czemu, ale jak myślę o starej kreskówce z Myszką Mickey to przychodzi mi na myśl scena z baru, gdzie grał na fortepianie. Ale co to było dokładnie? Nie wiem.

14. Ulubiona piosenka?
Whistle stop - Robin Hood. To gwizdanie!

15. Ulubiona Era?
Bronze, bo dużo Kubusia Puchatka ^^

16. Ulubiona księżniczka z Golden Trio? 
(Śnieżka, Kopciuszek, Aurora)
Kopciuszek - najrozsądniejsza ze wszystkich dziewczyn, ma piękne upięcie włosów na balu! I taką suknię chciałabym kiedyś mieć na ślubie :)

17. Którego z siedmiu krasnoludków lubisz najbardziej?
Mędrek - potem tak nawet nazwaliśmy z bratem jednego z naszych pluszaków!

18. Ulubiony złoczyńca?
Kapitan Hak! No ba, w każdym kolejnym filmie, produkcji, serialu jest genialną postacią, nie tylko w Disneyowskim Piotrusiu Panie. Fani Dawno dawno temu wiedzą o co chodzi. Nawet w filmie Pan jest super.

19. Który oryginał wolisz od wersji Disneya?
Robin Hood, jednak Russel Crowe bije wszystkich na łeb na szyję (tak, wolę wersję najnowszą).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze! To naprawdę miłe z Waszej strony. Odwdzięczę się za każdy.
Bardzo proszę nie ogłaszać się w komentarzach.
Pozdrawiam.
Dagna