sobota, 8 października 2011

Astronomia

Witam
Od wczoraj męczy mnie złośliwy katar. Jeśli mi nie przejdzie, nie pójdę w poniedziałek na basen, co mnie bardzo martwi. Na razie w koszu mam multum chusteczek. Nienawidzę kataru ...
No, dzisiaj miała być jakaś ciekawa notka. Zazwyczaj nie zdarzało mi się pisać na takie tematy, ale postarałam się jak mogłam.
Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, że fizyka może być tak ciekawa. Zazwyczaj na lekcjach poznawaliśmy wzory na prędkość, grawitację i energię kinetyczną. Na tym się opierała nauka fizyki w gimnazjum. Teraz nasz pan fizyk otworzył mi oczy. To nie tylko wzory i prawa Newtona, ale astronomia. Nauczyciel opowiada nam o tym tak ciekawie, że nawet teraz siedząc w domu i mając dużo czasu wolnego, przeglądam artykuły w Internecie na temat śmierci gwiazd, czarnej dziury i mgławic. Do tego wyświetla nam na ścianie magiczne zdjęcia kosmosu. Umie opowiadać o odległościach we wszechświecie przez całą lekcję.  Poszperałam, poszperałam i wstawię dla Was kilka zdjęć. Cudne zjawiska. Jak kupię sobie w końcu tę lustrzankę, to zbieram pieniądze na teleskop :)
Mam nadzieję, że zdjęcia się spodobają. Miłej soboty ;*

Czarna dziura
Supernowa
Mgławica "Koński Łeb"
Mgławica
Galaktyka
Kometa i jej warkocz

26 komentarzy:

  1. Astronomia jest fascynująca, fizyka również, trzeba tylko trafić na nauczyciela, który będzie potrafił ciekawie prowadzić lekcje : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Astronomia mnie fascynuje :)
    Wow..te zdjęcia..magia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedys strasznie mnie fascynowal kosmos ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeju, ślicznie wyglądaję te zdjęcia.
    Ano, ciekawe jest xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow...piękna ta mgławica "Koński łeb" ;o
    Dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  6. To też przez tą pogodą chyba ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne !
    Od dawna interesuje się kosmosem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fascynujące ! :>
    Nasza nauczycielka od fizyki jest na etapie "mówienia o niczym" aż się wszystkiego odechciewa ;D
    zdjęcia są świetne !

    OdpowiedzUsuń
  9. No właśnie ja też nigdy się nie uczyłam systematycznie ale teraz się do tego zmuszam :) I powiem Ci, że jest dużo łatwiej. :]
    Świetne zdjęcia. Kosmos jest bardzo ciekawy :]
    Ja niestety mam okropnego nauczyciela fizyki. ://

    OdpowiedzUsuń
  10. Według mnie kosmos ma w sobie bardzo wiele tajemnic,nieodkrytych przez człowieka :))
    Normalnie cudo ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. podziwiam go za to, że w ogóle wziął się za kręcenie takiego programu. Uwielbiam gościa. W ogóle nie wiem, jakim cudem odważył się wypłynąć na połów rekinów. Potworne.

    OdpowiedzUsuń
  12. swietne zdjecia

    u mnie na blogu rozdanie z HEAVY CROSS, zapraszam! :)

    http://alice-cross.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. zdrowia Mała, zdrowia !

    czasami aż zadziwiające jest to, ze takie zwykłe rzeczy jak kosmiczne pierdoły mogą być tak piękne jak na tych zdjęciach, uh.

    OdpowiedzUsuń
  14. gdyby nie te wszystkie wzory fizyczne itp to kochałbym fizykę, astronomia jest super, pamiętam jak pojechaliśmy do planetarium i po obejrzeniu filmu byłam pod ogromnym wrażeniem.

    ale mam bzika na punkcie oglądania burz i wyładowań atmosferycznych. Kilka lat temu stałam na balkonie w środku burzy i spoglądałam w pioruny i nie zauważyłam, że jest coraz bliżej wówczas piorun uderzył w antenę która znajdowała się na dachu urzędu miasta. a balkon znajdował się kilkadziesiąt metrów dalej na tej samej wysokości. Miałam szczęście, że nie oberwałam ;]

    dzięki za komentarz ;]
    miłego wieczorku

    OdpowiedzUsuń
  15. no tacy nauczyciele, którzy potrafią zainteresować swoim przedmiotem to skarby i nie jest ich wiele... ja w poprzedniej szkole miałam świetnego nauczyciela od chemii, ale niestety zmarł w te wakacje:(
    kometa ładnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. niesamowite zdjęcia :)

    Na katar polecam solankę, ja zawsze jak mnie męczy wlewam taką malutką buteleczkę po pół na dziurkę (jak nie daję rady to na dwa razy, czyli raz po 1/4 na dziurkę i potem znowu) a potem smarkam - to przeczyszcza zatoki i katar schodzi :)


    zapraszam częściej, będzie mi przemiło! ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach śliczne fotki! ;*

    Kamila ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Fascynujące<3
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też nie lubię kataru! -.-
    Zdjęcia magiczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepiękne zdjęcia! Przede wszystkim zazdroszczę ci nauczyciela od fizyki. Widać, że zajmuje się tym z powołania. Ja od zawsze nienawidzę tej dziedziny - co wiąże się na pewno z tym,że nie rozumiem fizyki. U mnie w liceum była tragiczna , nawet nie chce mi się tego przypominać (w każdym bądź razie sprawdziany 4/5 klasy pisało na 1, a później poprawiało - także nauczycielka tez była na pewno nie bez winy -.-).

    OdpowiedzUsuń
  21. hi ..regards from indonesia. done followed you no.26. follow back please.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! To naprawdę miłe z Waszej strony. Odwdzięczę się za każdy.
Bardzo proszę nie ogłaszać się w komentarzach.
Pozdrawiam.
Dagna