niedziela, 27 stycznia 2019

Podsumowanie stycznia

Serial

Skończyłam w tym miesiącu 2 seriale - 1 sezon Minecraft story mode i Serię Niefortunnych Zdarzeń. Wiadomo, sesja się zbliża, egzaminy, to szuka się czegoś do obejrzenia. Pierwszy obejrzałam z czystej ciekawości, zwłaszcza, że jest to pierwszy serial interkatywny jaki oglądałam/grałam. Sama coś tam grywam w Minecrafta w chwilach słabości, więc spróbowałam serialu. Oczywiście, grupa adresatów to nastolatkowie, ale i mi się spodobało, odmóżdżało ^^
Drugi serial - Seria Niefortunnych Zdarzeń. Netflix zrobił 3 sezony. Serial na podstawie serii książkowej, liczącej sobie 13 tomów. Oglądało się przyjemnie, intrygowało coraz bardziej z każdym odcinkiem. Co prawda po każdym odcinku człowiek jest przygnębiony i zmartwiony losami trójki sierot, ale czeka i czeka i liczy na happy end. Poza tym - obsada świetna, podziwiam każdego aktora z osobna za grę aktorską. I te kostiumy! I zdjęcia, scenografia, sam sposób przedstawienia serialu. Świetny, polecam, ale mimo, że mówi o dzieciach - nie dla dzieci.



A no tak, skończyłam też pierwszy sezon American Crime Story: People v. O.J. Simpson. Wszystko przez Jasmin z kanału stanowo i jej zagadki kryminalne. W jednym filmie mówiła o Versace, poszukałam, jest - sezon o Versace i jego zabójstwie. Ale - to dopiero II sezon American Crime Story, a pierwszy dotyczy sprawy O.J. Simpsona. Zainteresowałam się i obejrzałam pierwszy, zwłaszcza, że był cały na Netflixie.
Serial to 10 odcinkowa rozprawa sądowa tytułowego O.J., którego oskarża się o morderstwo byłej żony. Każdy odcinek to jakaś kwestia poruszana odnośnie samego procesu sądowego w USA - ława przysięgłych, trochę o obronie, prokuratorze, sędzim itd. Plus kwestia rasowa, ponieważ oskarżony to znany afroamerykański futbolista. Ponadto warto obejrzeć dla obsady - John Travolta, David Schwimmer, Cuba Gooding Jr., Sarah Paulson




Piosenka


Strona internetowa

Może się powtarzam, kiedyś już o tym było, ale znowu nagminnie oglądam kanał na YouTube stanowo, na którym jest osobna playlista kryminalnie z ponad 70 filmami. Niektore pół godziny, inne ponad 2h. Włączam, leci w tle, a ja robię notatki na zajęcia i piszę magisterkę, bo tak - mam aż tak podzielną uwagę.

Zdjęcie



Jedzenie

W tym miesiącu obchodziliśmy przedwczesny tłusty czwartek, ale też wstąpiliśmy na bardzo dobre burgery w Sibiu - City Burger. Mniam, był bekon, był chedar, był jakiś super sos, którego nazwy nie znam i tyle do szczęścia wystarczy.



Sytuacja

Tak, tak, w tym roku musieliśmy znowu na jakiś czas pożegnać się z Polską i wrócić do Rumunii, ale już bilety mamy kupione i 10.02 wracamy! To już tylko dwa tygodnie ;) Egzaminy w Polsce mamy już poustalane, naukę zaczynamy, więc jesteśmy dobrej myśli.



Technologia

Ostatnio musiałam dużo pisać po angielsku, między innymi sekcja Erasmusa chce od nas artykuł po angielsku do jakiegoś rumuńskiego czasopisma dla studentów zagranicznych. Napisałam, na razie nie wiem czy się po niego ktoś zgłosi, ale przydał mi się do tego dodatek do chrome - grammarly. Poprawia mi błędy stylistyczne i ortograficzne jak piszę online po angielsku i sugeruje poprawę. Przydatne w pisaniu na czacie zwłaszcza :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze! To naprawdę miłe z Waszej strony. Odwdzięczę się za każdy.
Bardzo proszę nie ogłaszać się w komentarzach.
Pozdrawiam.
Dagna