niedziela, 22 stycznia 2012

Pieczemy bułeczki!


Salut!
Ostatnio dość często przesiaduję w kuchni i tworzę słodkie wypieki. Jeden z blogów natchnął mnie i chyba zrobię porządek w swojej książce kucharskiej, bądź napiszę ją od nowa. Wczoraj udało mi się zrobić bułeczki cynamonowe, z których jestem bardzo zadowolona. Rodzince smakuje i nie mogą się nimi najeść ;) Wstawię Wam przepis na nie, który znalazłam na tym blogu. (zdjęcia mojego autorstwa).
Hmm ... może częściej będę dodawała jakieś przepisy ;)

Składniki:
50 g drożdży (świeżych),
150 g masła lub margaryny,
500 ml mleka,
1/2 łyżeczki soli,
100-150 ml cukru,
1i 1/2 łyżeczki roztartych ziaren kardamonu lub 2 łyżeczki mielonego
kardamonu,
1 jajko,
ok. 1,5 litra mąki pszennej.
Nadzienie:
75 g margaryny lub masła,
100 ml cukru,
2 łyżeczki mielonego cynamonu.
*ja ilość na nadzienie podwoiłam
Do posmarowania 1 jajko
Do dekoracji: cukier (użyłam brązowego), posiekane słodkie migdały.
Wykonanie:
Drożdże pokruszyć do miski. Rozpuścić tłuszcz, dodać mleko i podgrzać do temp. 37 st. C. zalać drożdże małą ilością mleka i mieszać, aż się rozpuści. Dodać resztę mleka, sól, cukier, kardamon jajko i prawie całą mąkę. Wyrabiać ciasto, aż stanie się gładkie i będzie odchodzić od brzegów miski. Posypać je małą ilością mąki. Zostawić ciasto do wyrośnięcia, przykryte ściereczką, w wolnym od przeciągów miejscu, aż podwoi swoją objętość (30-4
0 minut).
Wymieszać składniki na nadzienie na gładką, łatwą do rozsmarowania masę.
Zagniatać ciasto przez kilka minut w misce. Wyłożyć na posypaną mąką stolnicę i zagniatać z mąką. Ciasto jest gotowe, gdy odchodzi od stolnicy i nie klei się do rąk. Podzielić ciasto na 2 części. Rozwałkować każdą z nich na prostokąt o wymiarach 20 x 40 cm. Na prostokątach rozsmarować nadzienie. Zwinąć je w roladę, wzdłuż dłuższego boku. Pokroić na plastry szerokości około 2 cm. Włożyć powierzchnią przekroju do góry, do papierowych foremek na babeczki lub położyć na przykrytej papierem do pieczenia blasze. Ja odcinałam wałki o długości 4 cm, nacinałam na 3 i robiłam wachlarzyki. Przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia (20-30 minut). Posmarować rozmąconym jajkiem i posypać cukrem, posiekanymi migdałami.
Piec w piekarniku na środkowym poziomie w temperaturze 250 st. C około 8-10 minut.

 
 

28 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie! Chyba zrobię je na ferie jak będę miała ochotę ;))
    Też się męczę, bo nie ma megauploada i nie mogę oglądać swoich seriali! :(

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają wyśmienicie! :)
    oby nam się udało i byśmy się doczekały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają cudnie (: ;-*

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaa, wyglądają niesamowicie kusząco, skorzystam z tego przepisu w ferie, z pewnością. :3 Chętnie ujrzałabym więcej Twoich kuchennych tworów :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają i zapewne smakują przepysznie <3
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  6. O mniaaaaaaaaaaaaaam!
    Ja myślę, że mi by nie wyszły ;d hah :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo... aż ślinka leci *.* :D

    OdpowiedzUsuń
  8. WYglądają pysznie. Szkoda, że jestem kulinarnym beztalenciem

    OdpowiedzUsuń
  9. Daga, one wygladaja cudownie! na pewno byly yszne, Marty

    OdpowiedzUsuń
  10. super blog, zapraszam do mnie www.fashionmee3.blogspot.com :) Obserwujemy?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. UWIELBIAM!!!!
    Mogłabym ich zjeść tonę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszota!!!! I tyle mam do powiedzenia ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Cynamonowe ślimaczki-uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale słodko to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę koniecznie spróbować :)

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, muszą być przepyszne! Tęsknię za smakiem takich bułeczek :)

      Usuń
  17. Przypomniałam sobie, że jak byłam młodsza to moja babcia często piekła takie bułeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. hyhy może spróbuję :)
    smacznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze! To naprawdę miłe z Waszej strony. Odwdzięczę się za każdy.
Bardzo proszę nie ogłaszać się w komentarzach.
Pozdrawiam.
Dagna